Nena, vina al mercat (de l’educació)

15 març

<< Soroll de mercat, crits de peixeteres i murmuri de clients ansiosos per comprar una mica d’educacio per als seus fills>>

Peixetera: Nena vine! agafa el tiquet i posa’t a la cua. A veure quan et toca el torn… tens el 152.345

p: No, ara no, que aquest noi ve de terres extranyes i no té ofici ni benefici se l’ha de premiar i donar-li un lloc preferent a la cua.

p: Ep, deixa passar a aquesta senyora, el seu fill té intolerància al iogurt (i ja se sap, això és molt important a l’hora d’estudiar).

p: Perdona, però aquest noi va estudiar fa 20 anys a l’escola i clar, tu hi vols portar el teu fill de nou, va! fes-te al costat.

p: Si deixes passar a la noia del darrera també aniria bé, perquè es monoparental (no és una enfermetat) però es veu que també afecta a l’hora d’estudiar.

client: però… escolta, aquí s’està “colant” tot Déu! I jo … jo també vull peix! que el meu fill té gana! Ja el pagaré ja, però, si us plau, deixe-me comprar peix.

p: ho sento, hauràs de mirar al “contenidor ecològic de desperdicis orgànics” a veure si trobem alguna cosa per al teu fill.

c: però.. si jo t’he muntat la peixeteria, dia a dia, pagant religiosament els meus impostos, no he estat ni un dia a l’atur i mai he reclamat cap diner de l’administració ni he incomplert cap pagament!!

p: va, ets un insolidari i un racista… veste’n al contenidor i remena que alguna cosa trobaràs.

<< el client, se’n va amb el cap baix a expenses de que el consorci d’educació li aconsegueixi un contenidor adient, potser a una hora de casa seva… però se sent orgullós de ser català>>

Això m’ha passat avui.

crèdits:

client: jo i la meva família

peixetera: Irene Rigau

Anuncis

Deixa un comentari

