Orgull català.

15 març

Sóc un catalanet d’aquells de tota la vida, d’arrels catalanes, d’aquells que van aixecar el país. Me’n sento orgullós, i a diferència de molts que se’n amaguen en faig senyera. L’altre dia parlant amb l’amic Jordi Boladeras, em comentava que una de les tribus més ferotges de l’antiga catalunya eren els Bergistans, cap al 50 abans de crist, en plena romanització, els meus avantpassats resistien estoicament l’embit Romà.

Fa un any, llegia a la Vanguardia, que la casa pairal en la que va néixer el meu avi tenía més de mil anys. I en època del franquisme, el meu besavi va estar tancat a presó. Els meus avantpassats van lluitar i molts d’ells van caure per Catalunya. Per construïr una societat millor, una societat que deixés als seus descendents una terra imponent i orgullosa.

Hi havia un front comú, un pensament universal de tots els fills de la mare Catalunya. Al sentir-se oprimits, s’havia de lluitar, agafar la ballesta i la daga i lluitar pel sòl que ens va parir. No en queda res. Els Catalans ara som conformistes, muts, sords i cecs.

Ens hem tornat en una societat corrupte, apoltronada sobre la falsa cadira de l’estat del benestar, permisiva, egoïsta i falsament solildària.

Que es preocupa de poder sopar, dormir i poc més. Autòmates maltractats per l’invasor Español, sotmesos de per vida al insult i el menyspreu. I el problema més gran es que malgrat tot això,  no podem alçar el puny junts, amb una sola veu. Me’n avergonyeixo i em declaro apolític. Simplement seré a partir d’ara un Català.

L’independència l’han mort la política i gent d’aquest país, perquè, han aconseguit el que mai ens podiem imaginar, uns petits focs que no escalfen ni les mans. I que no arribaràn a ser mai una gran foguera si no posem tots de la nostra part. Potser avui tinc un mal dia, o potser el tinc bo.

Perquè tinc la teoria de que, quan plou, neteja carrers i ment.

Visca Catalunya Lliure!

P.D.: La casa pairal ón va néixer el meu avi segueix dreta i té web. http://www.granjagodall.cat/casagodall.html

Anuncis

Deixa un comentari

