Eddie Vedder.

24 gen.

Perquè un home nascut a mils de quilòmetres de casa meva pot empatitzar tant amb mi? No ho sé, la veritat es que el meu descobriment d’aquest senyor va ser casual, suposo que per l’epoca Grunge, em va arribar a la mà el disc Ten de Pearl Jam. Allí vaig descobrir que aquest senyor (Eddie Vedder) empatitzava amb mi, podia treure a l’escenari coses molt profundes que duia dins. Després m’he assabentat que eren coses dures de debò. Des de llavors, els seus discs m’han acompanyat, ja sigui amb Pearl Jam o coses seves en solitari. No sé si és la seva veu característica o la seva manera de ser, però té allò que no trobo en molts artistes actuals. És brutal quan vol i quan ho requereix la cançó, però més tendre que ningú quan ho ha de ser. Té una veu profunda que modula a la perfecció i (paraula) costa de mantenir mentre estàs cantant-lo. He anat a veure’l un parell de cops i m’ha semblat igualment bo en directe que gravat. Fa temps vaig veure “Hacia Rutas Salvajes” títol  mal traduït com de costum (no pot arribar una peli amb el títol original, algún tontet ha de posar-hi un títol que no és) de fet en anglès és “Into the wild”. La película és boníssima, una de les que més m’ha agradat (a part de ser una història real). I la banda sonora ja us ho podeu imaginar, una obra d’art (una de les llistes que més ha sonat des de que la vaig descobrir). Una de les cançons d’aquesta banda sonora es diu Society, i us la deixo aquí traduïda. La trobo genial i ho comparteixo gairebé tot el que diu la lletra. La societat en la que vivim és una mica fastigosa i ens hem tornat tots una mica bojos. No patiu que no me’n aniré a Alaska i ho abandonaré tot, però com sempre, Eddie Vedder empatitza amb mi.

Society – Eddie Vedder

Anuncis

Deixa un comentari

