I tornaré a veure l’Springsteen i en silenci li tornaré a donar les gràcies.

17 maig

Fusió de passions!

Tots em coneixeu… que he de dir de l’Springsteen?. Ja ho sabeu, en sóc un fervent devot. Avui tindré l’oportunitat de tornar a veure a la persona (músicalment parlant) més infuient de la meva vida.

Recordo el moment en el que vaig descobrir el primer disc de l’Springsteen, en el meu cas Born in The U.S.A. al cole, havia parlat amb el Marc Vilà que tenia el disc del seu germà, un gran Springstià, vem escoltar el disc a casa seva i just després vaig córrer a comprar el Born in the USA a cal Macià (ara SantiComellas), li vaig demanar al Macià i va aparèixer de la rebotiga amb el disc i la impagable portada del Bruce saltant. Vaig córrer a casa, sense parar, em vaig tancar a la meva habitació i vaig posar el vinil tot nerviós… primera cançó: Born in the USA… bruuuutal, recordo la sensació… i que quan va sonar la segona: Cover me ja la volia tornar a sentir abans de pulir-me tot el disc. Vaig descobrir, per primera vegada a la vida que la música m’agradava, i va ser de la mà, o millor dit de la veu, de Bruce Springsteen. Aquell estiu va ser monogràfic del Born in the USA i més quan el meu cosí Ramón va comprar la versió en casette pel seu cotxe. Recordo, passejant per Llavaneres amb el Bruce a la radio com un moment totalment màgic. Des de llavors m’ha acompanyat tota la vida, el meu primer petó, el meu primer desengany, la primera vegada que vaig fer l’amor, pèrdues de familiars, emb arrassos i naixements dels meus fills van associats a cançons del Bruce, i tinc una cançó per a cada fet important de la meva vida. He aprofondit en tots els seus discs, ara entenc les seves lletres, i això li dóna encara més pés. Un gran artista i sobretot un gran compositor. Avui ens tornarem a trobar.

Deixa un comentari

