Rusky affair + Cavall Fort

4 jul.

Si aneu a Russia, aneu alerta a qui tanqueu, i no dubteu en portar una destral al cotxe, apriori no sembla molt útil, però depèn de la perícia al volant és vital. Veure video explicatiu:

A part d’això dir-vos que avui m’he gairebé emocionat veient el reportatge dels 50 anys de Cavall Fort. Per a algú normal, no té molt sentit, però per a algú com jo (que m’agrada dibuixar) ha estat una pedra angular. D’allí van aparèixer personatges mítics, i sobretot un estil de dibuix que encara avui practico i persegueixo, la línia clara. Cavall Fort es va fundar amb mestres i educadors de Català, i ha lluitat fins i tot en la clandestinitat perquè els seus lectors (grans i petits) puguin disfrutar d’aquesta magnífica revista/còmic. Allí vaig conèixer al Lucky Luke, al Ot el Bruixot, i a la sala de permanència de la Salle Berga (em castigaven moltíssim) n’hi havia una pila de  Cavalls Forts nous i molt vells. D’allí vaig descobrir a Jep, a Sergi Grapes, els dibuixos de Picanyol i sobretot un genial i impressionant il·lustrador català, Cesc. Aquest senyor, tenia unes portades brutals, un estil únic i avançat al seu temps i una inventiva i genialitat espectacular. En sóc admirador des de tems inmemorials, i ara, avui que he vist el reportatge subscriuré al meu fill a la revista/còmic que m’ha il·lustrat l’infància. El Català i la feina ben feta s’ho valen (nomès 53€ l’any i em regalen una motxilla). Això és fer un pas pel català!

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

