Aquella sensació a la panxa…

27 maig

IMG_0348

Passen els anys, des de que vaig començar a fer la meva primera patum (parlo de quan tenia 4 anys) compartint amb el meu cosí de 3 mitja cua de la guita, perquè no hi arribavem! Des de llavors, i ja en fa 35, tinc, cada vegada que arriba Patum aquella sensació de que alguna cosa a dins meu m’oprimeix la panxa quan arriba la festa i no se’n ha anat. Estic nerviós. Perquè? Ara hi ha un corrent de gent que vol ser molt “outsider” molt diferent de la resta que no vol parlar de Patum, que veuen la Patum com una manipulació. Alguns en diuen fins i tot màfia. Jo en sóc contrari.

És la festa més bonica pel món (si, no sóc objectiu ho sé) i per a mi, significa masses coses com per fer-ne una crítica solsament. Tinc il·lusió perquè arribi la festa, i no cal que me’n amagui ni en faci un cartell per publicar-ho als quatre vents, però si ho volgués fer… Que passa?. Tenim una festa que no ens mereixem, plena de somriures, cants, salts i foc. Ho tenim tot com a poble, i durant cinc dies (sis si contem la patum de la Llar) podem gaudir la tradició i llegat dels nostres antecessors. Aquests dies, he treballat molt per la festa, intentant arribar a tot arreu i fent les coses tant bé com he pogut. D’això n’estic orgullós, perquè si no som capaços de treballar per les coses que ens agraden perquè hem de treballar?. Val la pena veure els somriures dels nens, la seva il·lusió i les ganes que tenen de fer patum, perquè permeteu-me, encara m’hi sento enmirallat.

Avui és un dia dur i demà ho serà més, perquè he d’acabar moltes feines de la companyia que em paga la nòmina, i tinc moments de descontrol que he de sol·lucionar en poc temps. Ho faré, tant bé com podré, així, el dimecres, quan començi el tirabol del migdia podré pujar els meus fills a coll i aniré a seguir els gegants amb l’il·lusió intacte, després de 35 anys. No sóc més patumaire que qualsevol, sóc un patumaire més. N’estic orgullós.

Anuncis

Una resposta to “Aquella sensació a la panxa…”

  1. Queca 27/05/2013 a 11:19 am #

    Teti, tot el q fas per la Patum Infantil és increible. No nomès l’avi se’n sent orgullós.
    Has agafat una gran responsabilitat q tu no hi dones importància, perquè la fas amb tot el cor i totes les ganes, però no per això s’ha d desmerèixer, al contrari. I igualmnt per tots els col•laboradors, nens, pares i patumaires.
    Em sento molt orgullosa de tu… !!!

Deixa un comentari

