Un xino autèntic + La solista

27 set.

xen-ji

Ahir era un dia una mica caòtic. Sortia, tenia que anar a buscar el Quim, el Martí i tenia que dinar en un temps record. Havia llegit una crítica fa temps d’un xinès  (es diu Xen-ji) que estava a Ali-Bei que es veu que cuinaven com a la Xina.  Vull dir, no occidentalitzat. Fa alguns anys hi vaig anar, i vaig quedar meravellat per la varietat de plats que aquí no han ni arribat i que, treien-te els perjudicis estètics occidentals, una vegada provats, et deixaven meravellat. Ahir vaig tenir la mateixa sensació, vaig arribar, vaig anar a buscar a la mestressa i li vaig dir: Menú, posa el més tradicional. I ella va omplir la safata (tipus menjador infantil o presó) amb arròs blanc, una amanida salada de gengibre, api, atmetlles, algues, carn picada, bitxo etc… boníssima, contundent, lleugerament picant sense arribar a ser agressiu. En un altre departament hi va posar “panceta de celdo” que estava fet al vapor i amb una salseta de soja suau boníssim, molt suau, es desfeia a la boca, també hi va posar ou remenat amb cogombre i algues, també molt bo. En l’altre departament que quedava lliure hi va posar tripa de porc especiada i bullida amb pebrot vermell. Boníssimes, puc entendre que hi hagi gent que li faci cosa, però entrar en un xinès d’aquest tipus i treure’s els prejudicis val la pena.

Apunt trist/curiós:

Ahir, venint de recollir als meus fills del cole, vam pujar per anar a jugar al Passeig de Sant Joan, com sempre, quan vaig arribar a prop del parc ón habitualment juguen, vaig sentir una veu llunyana que cantava. Era una senyora de uns 50 anys, mal vestida, feia molta mala cara, però quan vaig escoltar la veu vaig flipar. Si, cantava amb poques ganes, un repertori molt trist i barrejat, però cantava bé.  Em va commoure, perquè la veu, curiosament, m’arriba més que qualsevol altre instrument, però la gent (vianants) no ho entenen.

Anuncis

Deixa un comentari

