ICTUS de merda

19 març

Massa sovint sento dir aquesta puta paraula últimament. ICTUS, una paraula que d’entrada sembla divertida i curta, però res més lluny de la realitat. Significa retall a la vida, mala sort i poc més. Pots ser un mega-esportista, una persona que vigila amb la seva alimentació i té hàbits saludables, però l’ictus és com una mena de sorteig, l’ictus et pot tocar de totes maneres. La meva àvia (avui seria el seu Sant) va morir malauradament molt mermada, era una persona dinàmica, amb caràcter i molt saludable. Va morir, mermada gràcies al putu Ictus. Va perdre capacitats cerebrals i mica a mica, i també degut a la seva avançada edat va anar precipitant-se al res. Fa molt mal i sap molt greu, perquè el ictus et roba, et prèn el millor que tenim, la capacitat de pensar, de recordar i de moure’ns. No és just. 

Ahir, el meu avi va tenir un petit ensurt d’ictus, al matí (per sort m’ho va explicar ell) no conseguia llegir, es va llevar i no podia fer una de les coses que més li agrada que és llegir el diari. Va anar al seu despatx i va intentar escriure unes frases que ell mateix no reconeixia. Ha de ser molt dur. Va anar a veure la tele i no hi veia bé, així que la meva mare va anar a veure’l corrents i van baixar a Barcelona al metge. Va tenir un petit ictus. Per sort està bé, no ha perdut capacitat de res i té el cap bé. Sort, no sóc creient, però si fós així en donaria gràcies a Déu. El meu avi està bé, però la paraula ha estat sobrevolant-lo. 

Per a mi, el meu avi és una persona excel·lent en tots els sentits, l’he admirat tota la meva vida i m’ha ensenyat a escoltar i tractar a la gent. Ha estat un referent per al meu creixement emocional i personal i sempre he admirat i admiraré la manera que ha tingut de tractar els problemes. Lúcid i voluntariós s’ha mantingut sempre despert davant la vida. L’ensurt d’ahir gairebé li prèn aquestes capacitats. Però sort n’hem tingut. 

Sé que aquest no és un post normal, que és informació molt personal, però necessitava escriure-ho i deixar-ho escrit.

Anuncis

Deixa un comentari

