Venècia

29 abr.

Suposo que ahir estava massa atabalat per explicar com ens va anar la visita a Venècia que vam fer el cap de setmana passat. Va estar suuuperbé, perquè la ciutat no té desperdici. Una ciutat viva, si, molt turística però viva, amb carrers estrets que sembla que s’acabin però que quan arribes al final trobes un carrer molt estret que porta a un altre carrer estret. Vam arribar divendres a la tarda i vam anar directes a fer un bon plat de pasta a una Trattoria típica, L’Scala, vam menjar un plat de spagetti amb cloïses i un de tagliatelli amb polpa de cranc… impressionants!!! Després, a la Plaça de San Marco, que és espectacular, la basílica de San Marco és preciosa, tant de fora com de dins, amb uns detalls tant arquitectònics com decoratius impressionants. Val la pena fer la cua per entrar-hi a veure-la. Després vam anar a passejar, pel voltant dels canals, dels petits canals i per la zona de Rialto, uns Spritz tranquilament i a sopar a un lloc brutal: El Giardinetto, un restaurant que haviem llegit en una guia alternativa i que ens va confirmar que és un gran acert. Sardinas a “saor”, boníssimes, Spagettini nero amb ragú de langosta i sepia nera con polenta em van aturdir, i per acabar un pastís de merengue i pa de pessic banyat en  salsa de fruits del bosc que vaig flipar! Després passejar tranquilament de nit per Venècia va resultar ser una meravella, sense cap cotxe es sent absolutament tot, les passes per un carreró, les converses de la gent de les cases… es sent l’aigua passar… una passada. L’endemà Interior de la Basílica, el palazzio Ducal, la presó i passejar per més zones de la ciutat. Una passada. Al vespre vam anar a algunes Osterias a fer els pinxos típics i a fer algun cocktail, bellinis, spritz en una zona molt animada (sense discos però amb molts bars) i a dormir. El diumenge vam anar a la zona de l’Arsenal que també ens va agradar molt i després al museu de la Peggy Gughenheim, que em va flipar, Giacometti, Calder, Miró, Picasso, Chillida, Magritte, Matisse, Paul Klee, Warhol, Chagall…etc. una meravella de museu en un entorn privilegiat. Després, a fer una pizza com no boníssima i tornar. Un molt bon viatge i una ciutat més coneguda!

Algunes fotos:

2 Respostes to “Venècia”

1. Helena 05/05/2014 a 9:23 pm #

Maquíssimes fotos, Teti! I sort que ja he sopat!!!

• El Teti 06/05/2014 a 11:31 am #

Jajaja, si, ara que ho dius no conviden molt a l’àpat!!! jajaja. Salutacions Hellen!