El Jueves em cau als peus

10 juny

el-jueves

Ja ni recordo el temps que faig que llegeixo aquesta revista. La meva mare, quan em vaig canviar de pis, em va llençar una caixa sencera que pesava una tonelada. Dintre hi havien moltíssims còmics d’aquesta magnífica revista/còmic d’humor.

El Jueves era única, el Robin Hood de les publicacions humorístiques, el Zorro de l’humor. Podia passar-se pel forro a tota la caspa política i monàrquica i deixar-la en evidència. Per aquest motiu m’agradava. Quan llegia els còmics, em petava de riure, d’allí n’he tret moltíssimes influències, Fer, Ivà, J.L. Martin i sobretot Monteys i Capdevila… Personatges que m’encantaven, històries hil·larants que em feien riure.

La setmana passada vaig conèixer una notícia que no em podia creure. El Jueves directament (la direcció podrida de RBA) havia vetat la portada de la successió monàrquica (que adjunto). Sense pressions de la Casas Reial, sense que algún border-line borbó ho desaprovés. Allí va morir la meva manera d’entendre El Jueves. Monteys i Capdevila han plegat, cosa que em sap moltíssim greu perquè els llegia sovint i ara em costarà més. Però, si abans els admirava, pel seu dibuix i pel seu guió, ara els admiro per la seva valentía.

Des d’aquest humil blog, estic amb vosaltres!

Anuncis