Vull un país de somnis fets a mà.

30 oct.

Amb aquest enunciat engego avui. La frase es del Cesk, cantautor català que té clar el futur d’aquest país. M’ha agradat molt la frase i tot i que cadascú pot interpretar les frases com lliurement els plagui, jo ho faig des d’una vessant d’enveja. M’explico, en la meva vida no he tingut mai la sensació de fer créixer el meu país. Des que em vaig incorporar al món laboral vaig descobrir que l’Estat em prenia un tant per cent de la meva nòmina. Aquest tant per cent no és gens despreciable, i se’n va a Espanya, per tant, no torna. Se’n va a d’altres llocs a construïr infrastructures que ens farien falta aquí, però malauradement se’n va. Amb la frase del Cesk: “Vull un país de somnis fets a mà” a mi se’m acut aquesta reflexió, treballar sabent que tot el meu esforç es quedarà al meu territori, a Catalunya, si va a Tarragona, o a Girona o a Lleida se’m enfot, serà a Catalunya, el fet de fer créixer el teu país m’il·lusiona. El fet de sentir que formo part de l’economia del meu país i no que treballo perquè el país veí se’n lucri és un sentiment que no he experimentat i m’agradaria.

 

